درگذشت یکی دیگر از مولفان برجسته «سمت»؛

دکتر داود فیرحی درگذشت

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۲۲
مولف کتاب ارزشمند «نظام سیاسی و دولت در اسلام» منتشر شده توسط سازمان «سمت» درگذشت.
دکتر داود فیرحی درگذشت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»؛ صبح امروز حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر داود فیرحی استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه های علوم‌سیاسی و اندیشه سیاسی در اسلام، براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

داود فیرحی متولد ۱۳۴۳ در زنجان و از جمله پژوهشگران نامدار علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود. او مقدمات دروس حوزوی را بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در حوزة علمیه ولی‌عصر شهرستان زنجان گذراند و پس از آن مقاطع سطح و دروس خارج را از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰ در حوزة علمیة قم ادامه داد.
از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸ نیز به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تهران پرداخت. گرایش دکترای وی اندیشة سیاسی بود.
فیرحی دکترای علوم سیاسی خود را با عنوان «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» از دانشگاه تهران اخذ کرد و تحصیلات حوزوی را نیز تا سطح عالی پیش برد. وی استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید قم نیز بود.

از این استاد عالیقدر کتاب ارزشمند «نظام سیاسی و دولت در اسلام» در سازمان «سمت» انتشار یافته که بدلیل استقبال زیاد مخاطبان خود، بارها تجدید چاپ شده است. 


سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، ضایعه درگذشت این استاد دانشمند را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌نماید.

کلید واژه ها: علوم سیاسی دانشگاه تهران درگذشت پیام تسلیت تسلیت دکتر داود فیرحی


( ۱ )

نظر شما :