واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کارکنان «سمت» راه‌اندازی می‌شود

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳
حجت‌الاسلام ذبیحی رئیس سازمان «سمت» طی حکمی دستور راه‌اندازی واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کارکنان «سمت» را صادر کرد.
واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کارکنان «سمت» راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، سید حسن میرفخرایی طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام ذبیحی مسئول راه‌اندازی واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کارکنان «سمت» شد.

در متن حکم صادره از سوی رئیس سازمان سمت آمده است:

«نظر به تعهد و تجربیات ارزنده حضرتعالی و در اجرای بندهای ۱۰-۱۲-۱۸-۲۰-۲۲-۲۳-۲۵ - ۲۶، سیاست‌های کلی اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، به‌موجب این حکم مسئولیت راه‌اندازی و تمشیت و مدیریت واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات کارکنان سازمان در دفتر حقوقی سازمان سمت به جنابعالی تفویض می‌گردد تا با رعایت ضوابط شرعی و قانونی انجام‌وظیفه نمایید. انتظار دارم با استفاده از دانش و مهارت نیروهای توانمند در امور مشروحه زیر اهتمام لازم را به عمل آورید:

۱. ارتباط و تعامل سازنده با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظایف مندرج در ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصول ۸ و ۹۰ مجلس شورای اسلامی، دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، دفتر بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری و پاسخگویی مناسب به موارد واصله

۲. ایجاد سازوکار مناسب و شایسته شئون کارمندان سازمان جهت دریافت مطالبات و رسیدگی به شکایات کارمندان به‌منظور استیفای حقوق آنان و با حق رسیدگی مصالحه، حل اختلاف و اصلاح فرایندهای ناقص

۳. تهیه و بازبینی استانداردهای نشانگرها و شاخص‌های مدیریتی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در سطح سازمان بر اساس برنامه‌ها و دستورات مصوب هیئت‌امنا در واحدهای تخصصی و ابلاغ آن به واحدها، جمع‌آوری اطلاعات و تهیه گزارش‌های لازم

۴. تدوین برنامه های بازرسی مستمر، دوره‌ای و یا موردی از واحدهای سازمان برای سنجش و مطابقت عملکرد اقدام کنندگان با اهداف، برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و شاخص‌های مورد ارزیابی

۵. انجام اقدامات لازم در زمینه کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان سازمان مطالعه و تدوین

۶. نظارت بر اجرای صحیح آیین‌نامه‌های مالی معاملاتی، مناقصات و مزایده‌ها و قراردادهای سازمان و منشور حقوق شهروندی

۷. هماهنگی و تعامل سازنده و هدفمند با واحدهای نظارتی تابعه وزارت علوم در راستای هم‌افزایی عملکردهای نظارتی

۸. آموزش و توانمندسازی مستمر کارکنان دفتر حقوقی جهت انجام امور بازرسی و رسیدگی به شکایات مطروحه در سازمان

۹.  بازرسی، ارزیابی، رسیدگی، مطالعه و تهیه گزارش از عملکرد معاونان مدیران و کارکنان

۱۰. انجام سایر امور مربوطه و مرجوعه

بدیهی است ضمن تهیه گزارش‌های نوبه‌ای در فواصل منظم در کلیه موارد ذکر شده نیز گزارش‌های عملکرد آن دفتر را به حوزه وزارتی ارسال خواهید نمود. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف فوق‌الذکر با رعایت قانون‌مداری و اعتدال گرایی موفق و سرافراز باشید. 

ضمناً باتوجه‌به اهمیت بازرسی و ارزیابی عملکرد این مهم با اختیارات تامه به شما واگذار و تفویض می‌گردد.»


 


نظر شما :