آیین آشنایی مدیران و کارکنان سازمان «سمت» با سرپرست جدید برگزار شد

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰ کد : ۳۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۷۱
آیین آشنایی مدیران و کارکنان سازمان «سمت» با سرپرست جدید این سازمان با حضور رئیس پیشین و جمعی از مدیران و کارکنان «سمت» برگزار شد.
آیین آشنایی مدیران و کارکنان سازمان «سمت» با سرپرست جدید برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»؛ عصر روز شنبه ششم آذرماه آیین آشنایی مدیران و کارکنان سازمان «سمت» با سرپرست جدید این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام ذبیحی رئیس پیشین سازمان «سمت» ضمن خوشامدگویی به حجت‌الاسلام مهدوی زادگان سرپرست جدید این سازمان و هیئت همراه سخنان خود را با این روایت از امام علی (ع) آغاز کرد: «فَاعِلُ الخَیرِ خَیرٌ مِنهُ وَ فَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنهُ؛ کسی که کار نیک انجام می‌دهد، خودش از آن کار بهتر است و انجام‌دهنده کار شرّ، از آن کار بدتر است.»

ذبیحی افزود: این روایت یکی از روایت‌های بسیار کلیدی از حضرت امام علی (ع) است.

ذبیحی هدف خود از آغاز سخن با این روایت را تطبیق آن با چگونگی پیدایش «سمت» عنوان کرد و افزود: «اینجا یک بنای خیری با هدیه امام خمینی(ره) و با عنایت مقام معظم رهبری که همیشه به این سازمان عنایت داشته‌اند بنیان گذاشته شد و یک رئیس مؤسس داشته است که آن استاد روانشاد دکتر احمد احمدی است و بدون تردید این بنای خیر اکنون در کشور بی‌بدیل است و من فکر نمی‌کنم بشود نظیری برای آن پیدا کرد.»

رئیس پیشین «سمت» افزود: یک زمانی در دولت آقای دکتر روحانی که بحث ادغام «سمت» با سایر نهادها مطرح شد و من در آنجا گفتم «سمت» امروز در حوزه علوم‌انسانی یک برند شناخته شده است و در این حوزه فعالیت‌های زیادی انجام داده است آن هم با همه نامهربانی‌های که وجود دارد.

این استاد دانشگاه قم افزود: «سمت» حدود 2470 کتاب چاپ کرده است و در کشورهای مختلف نیز کتاب دارد و تیراژ این کتاب‌ها بیش از 42 میلیون نسخه است که تقریباً مانند کتب مقدس در خانه هر ایرانی یک کتاب «سمت» هم یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام ذبیحی در بخش‌های دیگری از این مراسم ضمن بیان برخی کاستی‌ها در حوزه‌های ارتباطی و نامه‌نگاری‌های اداری با وزارت علوم به معرفی مدیران و کارکنان سازمان «سمت» پرداخت و برای حجت‌الاسلام مهدوی زادگان آرزوی موفقیت کرد و آمادگی خود را برای اختیار قراردادن تجربیات و نظرات مشورتی به سرپرست جدید اعلام نمود.

حجت‌الاسلام مهدوی زادگان نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور حاضرین در جلسه افزود:
من سخنم را از همین‌جا آغاز می‌کنم که ما حتمی باید از تجربه حجت‌الاسلام ذبیحی بهره ببریم زیرا ایشان و مدیران ایشان تجربه بزرگی را در اداره «سمت» دارند و کارهای بسیار خوبی انجام دادند و از تجربه و آگاهی بالایی برخوردار هستند.

مهدوی زادگان افزود: من مطالعاتی در باب «سمت» و عملکرد آن تا آنجایی که برای من مقدور بود انجام دادم و با پاره‌ای از مسائل و محاسن «سمت» که کم هم نیستند آشنا شدم.
مهدوی زادگان با اشاره به آمار ارائه شده توسط ذبیحی مبنی بر چاپ بیش از 2470 عنوان کتاب ادامه داد: «این آمار آمار بسیار خوبی است و این که می گویند امروزه در خانه هر ایرانی حداقل یک کتاب از سازمان «سمت» وجود دارد مبتنی بر واقعیت هست و به شخصه در خانه من بیش از پانزده عنوان از کتاب‌های «سمت» و جود دارد.»

سرپرست جدید «سمت» اضافه کرد: در کنار این محاسن ارزشمند و فراوان این طبیعی است که معایبی هم وجود داشته باشد و این مشکلات نیز باید به همت دوستان حاضر در جلسه و مشورت دکتر ذبیحی بزرگوار حل شود.

مهدوی زادگان تاکید کرد: برای حل مشکلات به طور قطعی باید از همکاری و تجارب تمام اعضای «سمت» بهره برد.

سرپرست جدید سازمان «سمت» با اشاره به اهمیت جایگاه دکتر احمد احمدی در ایجاد این سازمان اضافه کرد: «سمت» میراث دکتر احمدی است که به‌طورقطع باید از ایشان بابت آن تجلیل کرد و هرچه امروز هست از زحمات ایشان است و خواستگاه این سازمان از انقلاب است. «سمت» از متن شعارها و آرمان‌های انقلاب برخاسته است بر خلاف برخی پژوهشکده‌ها که عده‌ای سعی دارند که بگویند شناسنامه تأسیس آن به قبل از انقلاب بازمی‌گردد اما در مورد «سمت» هیچ‌کس نمی‌تواند چنین ادعای داشته باشد چون این سازمان از دل انقلاب جوشیده است.

مهدوی زادگان در پایان تاکید کرد: دکتر احمد احمدی «سمت» را با همین اهداف انقلابی تأسیس کرد و گام‌های مؤثر ایشان «سمت» را به این جایگاه رساند و ان‌شاءالله ما هم بتوانیم یک گام مؤثر دیگر به گام‌های مؤثر این سازمان بی افزاییم. بنای من این است که با گفت‌وگو و مشورت نفربه‌نفر با شما مدیران و کارکنان در این مسیر حرکت کنم.

 

کلید واژه ها: مهدوی زادگان ذبیحی


( ۶ )

نظر شما :