نشست اعضای کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی سازمان «سمت» در قم

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۰۳
نشست کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی با حضور حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی سازمان «مطالعه و تدوین» و مدیر دفتر قم برگزار شد.
نشست اعضای کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی سازمان «سمت» در قم

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، نشست بررسی اهداف راه‌اندازی کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی و حدیث پژوهی در روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ با حضور حمیدرضا خادمی معاون پژوهشی سازمان «سمت» و مدیر دفتر قم، حجت‌الاسلام محمدتقی دیاری بیدگلی مدیر کارگروه و حامد دژ آباد دبیر کارگروه و سایر اعضای کارگروه در سالن جلسات دفتر قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا خادمی با تشریح فعالیت‌های پژوهشی سازمان به تبیین چشم‌انداز آینده آن برای این فعالیت‌ها پرداخت و هدف از راه‌اندازی کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی و حدیث پژوهی در دفتر قم را جذب و تمرکز بیشتر بر موضوعات جدید حوزه قرآن‌پژوهی و همکاری نزدیک با مؤسسات، مراکز و محققان این حوزه اعلام کرد.

همچنین خادمی انتظار سازمان از این کارگروه را کمک به عملیاتی شدن فعالیت‌های پژوهشی و همکاری همه اعضا در به ثمر نشستن برنامه‌ها و طرح‌ها پژوهشی مرتبط دانست.

حجت‌الاسلام دیاری مدیر کارگروه، ضمن تبیین وظایف اعضای گروه بر تعامل بین مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی آن هم باتوجه‌به ظرفیت موجود در قم تأکید کرد و نیازسنجی، مشخص نمودن اولویت‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های علمی نیز از دیگر اهداف این گروه اعلام کرد.

در ادامه حامد دژآباد دبیر کارگروه نیز به توضیح شرح وظایف خود و اهداف و برنامه‌های پیشرو در حوزه تخصص کارگروه پرداخت و تأکید کرد در تعامل با مدیر کارگروه و سایر اعضا، نظارت بر حسن انجام پژوهش‌ها و تعیین داور متخصص همچنین رصد فرایند انجام و برنامه‌ریزی برای اجرای نشست‌های علمی به‌خوبی انجام خواهد شد.

تصمیم‌گیری در خصوص شیوه مطلوب جذب آثار، پایش اساسی رشته علوم قرآن، خلق آثار سرفصل ساز، نوآوری، حرکت به سمت نظریه‌پردازی‌های قرآنی، رصد دقیق پژوهش‌های قرآنی، تولید مجله اطلاع‌رسانی و بررسی فعالیت مراکز قرآنی قم و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دیگر مطالب مطرح شده اعضای کارگروه در این نشست بود.

لازم به ذکر است کارگروه مطالعات قرآنی و حدیث پژوهی با ترکیب اعضای زیر مشغول به فعالیت در دفتر قم سازمان (مطالعه و تدوین) است:

مدیر کارگروه:
حجت‌الاسلام محمدتقی دیاری بیدگلی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم)
دبیر کارگروه:
حامد دژآباد (عضو هیئت‌علمی دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران)
اعضای کارگروه:
حجت‌الاسلام سید عبدالرسول حسینی زاده (عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم)
حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث)
حجت‌الاسلام غلامحسین اعرابی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم)
حجت‌الاسلام محمدباقر سعیدی روشن (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
حجت‌الاسلام محمد فاکر میبدی (عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه)
حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 

کلید واژه ها: کارگروه تخصصی مطالعات قرآنی و حدیث پژوهی


( ۱ )

نظر شما :