امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی سازمان سمت و مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر در قم

۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۹۵
سازمان مطالعه و تدوین «سمت» و مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر با تأکید بر تقویت بنیه پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی سازمان سمت و مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر در قم

به گزارش روابط عمومی «سمت» دفتر قم، روز پنجشنبه 13 شهریورماه سال 99 به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان و مؤسسه طلوع مهر با حضور ریاست سازمان سمت حجت‌الاسلام دکتر ذبیحی و ریاست مؤسسه حجت‌الاسلام دکتر بنایی در محل مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قم نشستی برگزار گردید. حمیدرضا خادمی رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه سازمان، مرتضی جوانعلی‌آذر معاون آموزش موسسه، مدیر آموزش، مدیر پژوهش مؤسسه و کارشناس پژوهش دفتر قم از دیگر افراد حاضر در این نشست بودند. 
در ابتدای جلسه معاون آموزش و مدیر پژوهش مؤسسه به معرفی مؤسسه و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اهداف، اولویت‌ها، چشم‌انداز و برنامه‌های آتی پرداختند.
پس از ارائه گزارش حجت‌الاسلام بنایی (رئیس موسسه طلوع مهر) ضمن خوشامدگویی به ریاست محترم سازمان و هیئت همراه، فلسفه تأسیس موسسه را کارآفرینی مبتنی بر آموزش برشمردند و هدف اصلی ‌را گام‌برداشتن در جهت تبدیل موسسه به دانشگاه معرفی کردند. ایشان هم چنین اضافه کردند: سعی داشته‌ایم پایان‌نامه‌ها و مقالات، راهکاری برای حل معضلات و مسائل جامعه ارائه دهند؛ نوآوری، استکشاف و حل مسئله از جمله سیاست های طلوع مهر در این حوزه بوده است.
در ادامه جناب آقای دکتر ذبیحی (رئیس سازمان سمت)، ضمن تکریم حماسه حسینی و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دشت کربلا و تقدیر از اقدامات حجت الاسلام دکتر بنایی در مدیریت موسسه آموزش عالی طلوع مهر با تاکید بر ضرورت اهتمام به پژوهش‌های مبنایی و تقویت بنیه علمی موسسه با جذب پژوهشگران حوزوی بخصوص در راستای به انجام رساندن آثار پژوهشی در زمینه‌های مختلف حقوق بشر با رویکرد اسلامی حمایت سازمان را از فعالیت‌های موسسه اعلام کردند.
وی ادامه داد: با ظرفیتی که استان قم دارد طرح‌های کاربردی بسیار زیادی را می‌توان تولید و این طرح‌ها می‌تواند راهکاری برای حل مسائل و مشکلات در استان و حتی کشور باشد.

حمیدرضا خادمی (رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه سازمان) نیز پس از معرفی حوزه‌های فعالیت پژوهشی سازمان و پژوهشکده و ظرفیت‌های موجود همکاری دو جانبه، "تمدن نوین اسلامی"، "سبک زندگی و مدیریت اسلامی"، "گام دوم انقلاب اسلامی"، "حقوق بشر از منظر اسلام" و "آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی" را به عنوان زمینه‌های پژوهشی مورد انتظار سازمان جهت هم‌افزایی با مؤسسه در راستای اهداف مورد تفاهم برشمرد.
در پایان تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی به مدت 5 سال به امضای دو طرف رسید.

کلید واژه ها: سازمان مطالعه و تدوین سمت مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر تفاهم نامه همکاری علمی


نظر شما :