برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در «سمت»

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۳۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۳۲
کارکنان سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی در دومین سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی حاضر شدند.
برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، صبح روز دوشنبه سیزدهم دی‌ماه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان سرپرست «سمت» و جمعی از معاونان، مدیران، و کارکنان آن سازمان در مراسمی؛ یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

مصطفی مصلح‌زاده سفیر سابق ایران در اردن نیز به‌عنوان سخنران این مراسم که در ایام دومین ساگرد جنایت ددمنشانه ایالات متحده امریکا و اقدام آن رژیم تروریستی در به شهادت رساندن شهید سلیمانی برگزار می‌شد در این جلسه حاضر شد.

مصلح‌زاده با برشمردن ابزار‌های سلطه فرهنگی، اقتصادی و نظامی دنیای غرب به سردمداری آمریکا و بیان شواهد تاریخی، نبرد دنیای غرب با جهان اسلام به مرکزیت ایران را دارای سابقه طولانی دانست و با توصیف بازیگران، قهرمانان، سیر تاریخی و جغرافیای نبرد به ذکر مصادیقی از هجوم همیشگی مهاجمان به جهان اسلام پرداخت.

سخنران این مراسم رشادت‌های همراه با قدرت دیپلماسی بالای سردار شهید سلیمانی را از جمله عوامل جدی سد کننده راه مهاجمان و اذناب منطقه‌ای آنها دانست و تاکید کرد ترکیب این رشادت در میدان نبرد و توانایی در دیپلماسی سردار سلیمانی را تبدیل به مرد اصلی میدان نبرد با داعش کرد که در نهایت این مرد میدان توانست خطر بزرگی را از کشور برطرف کند.

 

مصلح‌زاده برای تشریح عظمت اقدامات انجام شده توسط شهید سلیمانی در سخنان خود به موضوع اجلاسی که سال هزار و سیصد و نود در تونس تحت عنوان «دوستان سوریه» انجام شده بود اشاره کرد.

او افزود: در آن اجلاس بیش از شصت کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان خواهان تغییر حکومت در سوریه شدند و در این سوی میدان ایران تنها حامی دولت سوریه بود اما در نهایت دشمنان سوریه علی‌رغم هزینه میلیارد‌ها دلار موفق به انجام هدف خود نشدند.

 


مصلح‌زاده در پاسخ به افرادی که ادعا می‌کنند ایران به دلیل خواست روسیه وارد جنگ در سوریه شد با یادآوری سفر سردار سلیمانی به مسکو برای جلب نظر پوتین و همچنین جلسه‌ای که سردار سلیمانی با شورای عالی امنیت ملی روسیه برای توجیه آن شورا و جلب نظر اعضای آن برای حضور نظامی روسیه در سوریه داشته است خاطرنشان کرد: ایران چهار سال قبل از ورود روسیه در جنگ سوریه در آن کشور حضور داشته و در ابتدای نبرد تنها ایران و سوریه مشغول مقابله با دشمنان بوده‌اند.

کلید واژه ها: سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی


( ۴ )

نظر شما :