درگذشت یکی از مؤلفان برجسته «سمت»

اصغر عسکری خانقاه استاد برجسته علوم اجتماعی (انسان‌شناسی) درگذشت

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۹ کد : ۳۸۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۲۲
اصغر عسکری خانقاه، استاد عالیقدر گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و سردبیر اسبق مجله علمی نامه علوم اجتماعی روز پانزدهم فروردین‌ماه پس از طی یک دوره بیماری در سن ۸۴ سالگی درگذشت.
اصغر عسکری خانقاه استاد برجسته علوم اجتماعی (انسان‌شناسی) درگذشت

به گزارش روابط عمومی سازمان «سمت»، اصغر عسکری خانقاه عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دانشگاه سوربن فرانسه و از پایه‌گذاران علم انسان‌شناسی زیستی در ایران به‌شمار می‌آمد.

اصغر عسگری ‌خانقاه در سال ۱۳۱۷ در خلخال متولد شد و بعدها ضمن کار در حوزه بهداشت و پیراپزشکی،‌ به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری و مطبوعات پرداخت و در سال ۱۳۵۰ از دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دوره دوساله مدیریت و برنامه‌ریزی اجتماعی را در مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به اتمام رساند. وی در سال ۱۳۵۲ به کشور فرانسه رفت و از دانشگاه سوربن پاریس موفق به اخذ دکترا در رشته انسان‌شناسی زیستی شد و پس از بازگشت تا زمان بازنشستگی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران بود.

از مهم‌ترین آثار مرحوم دکتر اصغر عسکری خانقاه که سازمان «سمت» مفتخر به نشر آنها شده است می‌توان به «انسان‌شناسی عمومی»، «فرهنگ مردم شناسی» و «مبانی انسان‌شناسی زیستی» اشاره کرد. این آثار ارزشمند به علت استقبال گسترده جامعه علمی و دانشگاهی کشور بارها تجدید چاپ شده‌اند.

روابط عمومی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) فقدان این استاد بی بدیل را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌نماید.

 

کلید واژه ها: تسلیت درگذشت اصغر عسکری خانقاه انسان شناسی علوم اجتماعی پیام تسلیت


( ۳ )

نظر شما :