نشست علمی «جایگاه رسانه در جهاد تبیین با تکیه بر وقایع اخیر» در «سمت»

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۶ کد : ۴۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۵۸
نشست علمی جایگاه رسانه در جهاد تبیین با تکیه بر وقایع اخیر با حضور محمد لسانی، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای در «سمت» برگزار شد.
نشست علمی «جایگاه رسانه در جهاد تبیین با تکیه بر وقایع اخیر» در «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، نشست علمی جایگاه رسانه در جهاد تبیین با تکیه بر وقایع اخیر با هماهنگی کانون بسیج اساتید «سازمان مطالعه و تدوین» و با دعوت از محمد لسانی، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای برگزار شد.


این پژوهشگر با طرح این پرسش که سواد رسانه‌ای ما، در نظم نوین جهانی در چه سطحی قرار دارد؟ صحبت خود را آغاز کرد و سپس به بیان تاریخچه‌ای مختصر در این موضوع پرداخت. این پژوهشگر عرصه رسانه عبارت «فضای مجازی» را معادل درست برای «Virtual spaces» ندانست و بیان کرد در عصر حاضر، دنیا شیشه‌ای شده است و همه فعالیت‌ها و اقدامات در حال دیده شدن است و ردپای دیجیتال «Footprint» در همه فعالیت‌ها ثبت می‌شود. وی برای اثبات این ادعا به بیان نمونه‌هایی پرداخت.


لسانی بر این مسئله تاکید کرد نظام مصرف محتوای رسانه‌ای از بستر خانواده باید مدیریت شود؛ همچنین ضرورت دارد تا بنگاههای راستی‌آزمایی برای محتواهای تولید شده در این عرصه راه‌اندازی شود.


در این نشست که دکتر مهدوی‌زادگان، رییس سازمان «سمت» نیز حضور داشت، حاضران نقطه نظرات و سئوالات خود را مطرح کردند و پیرامون موضوعِ نشست به گفتگو پرداختند.

کلید واژه ها: بسیج جهاد تبیین دکتر داود مهدوی‌زادگان


( ۱ )

نظر شما :