انتشار ترجمه عربی «هنر زنانه زیستن» در مصر

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۵ کد : ۷۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۵
ترجمه عربی کتاب «هنر زنان زیستن» تالیف دکتر جمیله علم‌الهدی در مصر منتشر شد.
انتشار ترجمه عربی «هنر زنانه زیستن» در مصر

به گزارش روابط عمومی «سمت»، ترجمه عربی کتاب «هنر زنان زیستن» تالیف دکتر جمیله علم‌الهدی با همکاری سازمان مطالعه و تدوین و مجمع فرهنگی مصر در قاهره چاپ شد. این اثر نقدی است بر معنای «زن همچون مرد ناقص، که کمالش را باید در مردانه شدن بجوید و خواهان برابری با مرد باشد». کتاب حاضر با معرفی پیش‌فرض‌های چنین برداشتی از زنانه زیستن که حاصل سیطره نگرش اقتصادی به انسان است و در رویکرد اقتصادی علوم انسانی ریشه دارد، راهی برای کشف حقیقت زن به کمک تعالیم انبیای الهی گشوده است. سپس با بررسی آیات قرآن کریم و ملاحظه انسان در حرکت، دلالت‌های نگاه تحولی به زنانه زیستن را آشکار کرده است. این کتاب گام نخست از یک رویکرد تحولی در تحقیقات علوم انسانی است که می‌تواند با الهام از قرآن کریم توسعه یابد.
ارتباط و همکاری سازمان سمت با جامعه علمی و فرهنگی جمهوری عربی مصر با تلاش‌های حوزه بین الملل سازمان سمت شکل گرفته و در قالب چاپ و ترجمه کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت مجمع فرهنگی مصر همراه است.
مجمع فرهنگی مصر در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شده و به انتشار آثار خلاقانه و کتاب‌های هدفمند و ممتاز و ترجمه مهمترین آثار علمی، ادبی و فکری می پردازد.
پیش از این کتاب «هنر زنانه زیستن» به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه شده است.

کلید واژه ها: سازمان سمت هنر زنانه زیستن دکتر جمیله علم‌الهدی مجمع فرهنگی مصر قاهره مصر


نظر شما :